Tuzla Belediye Başkanı "Sonu Nereye Giderse Gitsin"
Tuzla Belediyesi, bu gün İBB, Tuzla'da yaşanan 'Emsal Transferi' olayı ile ilgili aldığı karar nedeniyle olağanüstü gündemle toplandı. Gündeme geçmeden önce bir konuşma yapan Belediye Başkanı Eren Ali Bingöl, çarpıcı açıklamalarda bulundu.
Eren Ali Bingöl “ Göreve geldiklerinde başlattıkları teftiş kapsamında ilgili müdür ve şefleri görevden uzaklaştırdıklarını ve teftişi derinleştirdiklerini, belgelerin. tamamını valiliğe ve soruşturma dosyasına sunduklarını, iddiaların doğruluğuna ilişkin belgeleri ile birlikte tebligatları yaptıklarını, İç İşleri Bakanlığı, 6 bilirkişi ve 1 müfettiş ile tek tek yapı ruhsatlarının hala incelemekte olduğunu söyledi.
KONU SİYASET MALZEMESİ YAPILAMAZDI
Bingöl sözlerini şöyle sürdürdü “Bu süreçte İBB’ye durumu anlattık ve hayali Emsal Transferinin nasıl yapıldığını tek tek izah ettik. Sonra da bu durumda olan 10 bin konuta ilişkin yıkım kararı verip 30 bin Tuzlala’nın evini yıkamayacağımızı söyledik, konu siyaset malzemesi yapılamazdı. Bu sorunu çözmek bu sorunu yaklaşık 30 bin Tuzlalı komşumuza karşı borcumuzdu, ve bu karar asla suçu ortadan kaldıran bir durum yaratmıyordu. Yapı ruhsatları imar mevzuatına uygun hale getirilmeliydi, önce müktesep hak dedik, ilçe meclisinden geçirdik olmadı, bakanlık mevzuata aykırı dedi. Sonra her bir inşaat sahibinden belediyemize bağışlaması gereken taşınmaz metre karesinin bedelini isteyelim dedik, Bakalınlık mevzuata aykırı dedi.
En son Çevre Şehircilik Bakanlığı bu sorunun sadece imar artışıyla çözülebileceğini ifade etti. İBB’ye sorduk tamam dediler, ve ilçe meclisimizden karar alarak İBB’ye gönderdik. Bir anda İBB meclis kararımızı geçirmeyeceğini ve teftişe vereceğini söyledi. Yıllarca bizim açığa çıkardığımız konuyu görmemiş olan İBB, konunun çözülmesini istemez olmuş. Yapmayın önce çözelim, suç ortadan kalmıyor, 30 bin insanı nasıl evsiz bırakırız? Sorusuna dahi cevap vermiyorlar” dedi.
BUNLARI TUZLA’LILARA ANLATMAK BOYNUMU BORCU OLDU
Bingöl “Bu konunun çözümü için hayati önem taşıyan imar planı ilçemizde askıda iken, İBB önce planı Belediyemize iade etti, ve sonra İmar Planının askıdan inmesine bir gün kala, Teftiş raporunu ,Belediyemize, Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı’na Çevre Şehircilik, İçİşleri ve Adalet Bakanlığı’na tebliğ etti.
Bu teftiş raporu açıkça diyor ki, ‘Tuzla Belediyesi sen İmar Planını askıdan indir, 750 yapı ruhsatı ve bunlara bağlı 10 bin konuta ilişkin yapı ruhsatlarını ve verilmiş iskanları iptal et. İmar para cezası kes, yapı ruhsatlarında yazan arsa sahipleri ve müteahhitleri savcılığa ver, 10 bin konutu mühürle, ve elektrik,su ve doğalgaz aboneliklerini iptal et.
Ne yazık ki bu çok net ve geri dönülmez bir biçimde yaklaşık 30 bin insanı evinde yaşayamaz hale getirmemiz, yani sokağa atmak anlamına geliyor.
Tüm bu süreci Tuzla’lılara şeffaf bir şekilde paylaşmak bu karardan sonra boynumun borcu oldu. Maalesef hiç hak etmediğimiz bir şekilde İBB ile ilgili Bakanlıklar arasında kaldık. Konu devletin üst mercilerinde çözülmeli iken bizim üzerimize kalmış oldu.
Geçmiş dönemde yapılmış yanlış, 30 bin Tuzla’lıyı mağdur etmesi kaçınılmaz bir işin yükü omuza yüklendi. 30 bin insanın evsiz kalmasını engelleyecek olan imar planının yürürlüğe girmesine bir gün kala, İBB’nin Tuzla halkını mağdur eden bu yaklaşımını, büyük bir üzüntü ve hayal kırıklığıyla karşılıyorum.
Vatandaşın mağduriyeti siyasetin üstünde tutulmalıydı. Bu teftiş raporu geri dönülemeyecek talimat niteliğinde ve yıkım kararlarını zorunlu kılan bir rapordur. Raporu ilk okuduğumda şok oldum. Çünkü 30 bin Tuzla’lının sokağa atılması demek, 30 yıllık emeğiyle bir daire almış bir emekli komşularımızı ve bütün parasını o binanın altındaki dükkanın kira gelirinden sağlayan Tuzla’lıları çarsiz bırakmak anlamına geliyor. Denetim ve gözetim sorumluluğu bulunan ve kendi döneminde 2019-2024 yılları arasında, 750 imara aykırı yapıruhsatını fark etmeyen İBB, durumu ortaya çıkaran ben ve ekibimize, suçlar şekilde neden yapılara yıkım kararı almadığımı raporda açıkça sorguluyor. Ben ve Ekip arkadaşlarım bu suçu ortaya çıkarttık, geçmiş dönem belediye bürokratlarını savcılığa, İBB ve Bakanlıkları klasörlerce evraklarla teslim ettik. Ama 30 bin insan evsiz kalmasın diye aynı zamanda imar planı yapalım deyince, İBB’den ret cevabı aldık. Biraz öncede belirttiğim gibi, bu teftiş raporu kesin olduğundan, artık Tuzlalı komşularıma durumu tüm şeffaflığıyla, anlamak zorunda kaldım”
“SONU NEREYE GİDERSE GİTSİN YIKIM KARARI ALMIYORUM”
Eren Ali Bingöl sözlerini şu sözlerle tamamladı “Sonu nereye giderse gitsin, Ben yıkım kararını almıyorum. Tuzlalı’ların hakkını da hukukunu da savunmak benim için siyasetin üstündedir.
Yıllardır susuyorum, yıllardın Kentsel Dönüşüm kapsamında binası yıkılmış insanlara bir cevap dahi veremiyorum. Dolayısıyla meclis üyelerimize, hangi partiden olduğuna bakmaksızın, bu gün Tuzla’nın iradesini İBB’ye tebliğ etmeye davet ediyorum. Oylarınızı verirken ideolojinizle değil, bir Tuzlalı olarak karar vermenizi istiyorum” dedi